Mina tre veckor som feriearbetare

Hedda sagostund 3

Mina tre veckor som feriearbetare på Finspångs bibliotek har passerat och jag insåg redan från första dagen att mina tre veckor skulle bli speciella då hela biblioteket i stort sett var nedpackat i flyttkartonger.

Under min första vecka fick jag skriva en bokrecension, packa ner resterande böcker och ha en sagostund. Sagostunden var sommarens sista och jag fick besök av två barn som lugnt lyssnade på sagorna medan de njöt av sin glass. Biblioteket hade öppet under två av veckans dagar och detta gav mig ett bra tillfälle att lära mig hur lånedisken fungerade. Jag fick även ansvar för tidningsstället i Bildningens glaspaviljong så under två dagar fick jag packa upp 12 kartonger med tidningar, sortera tidningarna i nummerordning och göra i ordning tidningshyllorna.

Under min andra vecka fick jag spendera mer tid i Bildningen då bibliotekets nya magasin började bli klart. Detta innebar att magasinets alla böcker skulle packas upp och sorteras i bokstavsordning. Under denna vecka fick jag även lära mig mer om hur lånedisken fungerade och hur man chippade böcker.

Under min tredje och sista vecka fick jag plasta in mängder av böcker och prova på att göra bokkonst. Jag fick även plocka fram CNG:s läromedel och förbereda inför skolstarten.

Det har varit tre lärorika veckor med varierade arbetsuppgifter och en trevlig arbetsplats. Alla har varit jättevänliga och hjälpsamma och jag ser fram emot att få träffa alla igen i det nya biblioteket!

Tack för denna tid!

Hedda Rundgren

Lämna en kommentar